maandag 31 maart 2014

Kunst van het niets doen

Het zal niemand, zeker de mensen die mij goed kennen, verbazen... ik ben een planner. Dat durf ik eerlijk toe te geven. Ik vind plannen heerlijk! 

Overzicht

Plannen geeft overzicht en rust in het soms chaotische leven en hoofd van Angelique. Het voelt als orde scheppen in de chaos. Helderheid en overzicht. Want is mijn agenda al redelijk vol, mijn hoofd loopt soms helemaal over. Dat gaat continu door. Gedachten, ideeën, hersenspinsels noem maar op. Goed een blik op de planner en het wordt weer redelijk rustig.

Niets doen

Maar soms lukt het mij wel om heel even rustig aan te doen. Even een uurtje  niks, even geen planning, even geen constante gedachtestroom, gewoon even genoeg aan mezelf. dan ga ik even lekker een uurtje in bad zitten of even naar buiten in het zonnetje zitten. En daar kan ik zo van genieten. Maar precies op dat moment.... Krijg ik net een onverwacht telefoontje met een aanbod wat ik niet kan en wil weigeren. Of krijg ik een geniale inval...

Haren wassen

Zo ook een paar weken geleden... na een drukke werkweek met veel afspraken, had ik een uurtje voor mijzelf (ingepland natuurlijk :)) Bad vol laten lopen, zooitje schuim erin, kaarsjes aan... heerlijk! Geen geluid aan en ook het geluid in mijn hoofd ging even uit... even maar. Want daar in alle stilte kreeg ik een geniale inval over hoe ik een plan aan moest pakken wat ik al heel lang wilde doen. Dan hou ik het ook niet meer en moet er meteen wat mee gedaan worden. Ik gunde mij nog net de tijd om netjes mijn haren te wassen, sprong een paar minuten later uit bad en begon nog na druipend mijn plan uit te werken.

Ik kan het iedereen aanraden... zeker met een druk hoofd als het mijne. Doe eens een keer lekker helemaal niets! En dan opeens valt alles op zijn plek. Gebeurt dat niet? Dan ben je in ieder geval lekker uitgebreid in bad geweest :)


1 opmerking:

  1. Geweldig die kijk op jezelf. Het is waar je hebt een druk en chaotisch hoofd daarom is het juist zo knap van je dat je
    die rust momenten voor jezelf
    kan inplannen en dan is het ook weer logisch dat je op die momenten allerlei invallen krijgt. Vond het weer heel leuk om je blog te lezen en vond het zeker niet over niets gaan maar wel degelijk ovet iets.

    BeantwoordenVerwijderen