dinsdag 7 november 2017

Verhalenschat en de Verhalenschatkist

Een korte blog om uit te leggen hoe de activiteiten van Verhalenschat verder gaan en welke nieuwe onderdelen daarbij komen.

Vanaf heden is Verhalenschat een echt Historisch Onderzoek & adviesbureau. Dat betekent dat jullie bij mij terecht kunnen voor onderzoek en publicaties, op welke schaal dan ook. In dat kader ben ik ook al bezig met een aantal interessante onderzoeksonderwerpen en artikelen. Omdat ik veel onderzoek ook, ook bijvoorbeeld stamboomonderzoek, kom ik vaak bijzondere verhalen tegen. Elke week zal ik er een delen en die verschijnen hier. Veel van mijn onderwerpen zullen een raakvlak hebben met Amsterdamse geschiedenis. In dat kader blijf ik ook zeker, en met alle liefde, educatieve projecten begeleiden en  gastlessen en lezingen geven. Want ik vind dat bepaalde verhalen gewoon (meer) gedeeld moeten worden. Ik vind het vooral interessant om mij te verdiepen in verborgen verhalen en onontdekte helden in de geschiedenis. Eigenlijk is het een soort schatgraven en naar buiten halen wat verstopt is.

En dat laatste is ook precies wat ik ga doen met de Verhalenschatkist, alleen dan op persoonlijk vlak. Ik ga actief op zoek naar onontdekte helden en verborgen talenten en dat doe ik met een echte schatkist vol (helden)verhalen. Ik begin met een educatief traject op scholen waarbij ik kinderen op zoek laat gaan naar helden om zich heen en de manier waarop zij zelf een held kunnen worden. Hierbij ligt de nadruk op persoonlijke talenten en wensen. Daarnaast geef ik coaching hoe professionals dit toe kunnen passen in hun dagelijkse werk, Ik begin op scholen, maar dit traject zou natuurlijk ook heel mooi toegepast kunnen worden in het bedrijfsleven. In eerste instantie zal de Verhalenschatkist een onderdeel zijn van Verhalenschat, maar mogelijk worden dit later op zichzelf staande onderdelen.

Er is dus weer genoeg te doen, maar ik heb er zin in...
Hou jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten